mandag den 7. september 2015

Bogtrailer

En bogtrailer for romanen "Luftkasteller"


Under skrivningen havde jeg et meget tydeligt billede af, hvordan et luftkastel ser ud, for i 2007 så jeg et fantastisk videoværk - "Crystal World"- på Statens museum for Kunst af den norske kunstner Ann Lislegaard:


Min begejstring ville ingen ende tage, da jeg opdagede, at værket er inspireret af romanen "Crystal World" af J.G. Ballard. En roman jeg læste som ung, og som jeg aldrig har kunnet glemme. Og således opstod en kæde af inspiration, der går fra en roman som udkom i England i 1966, inspirerede en norsk kunstner til i 2007 at lave et videoværk, der så ender med at inspirere en dansk forfatter til at skrive en roman, der udkommer i 2015. Det er sandt, hvad de siger. Vi står alle på skuldrene af giganter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar