fredag den 3. december 2010

Tungesten

Der findes folk der danner sten i nyrerne eller galdeblæren. De kaldes stendannere. Jeg er også stendanner, men jeg danner sten på tungen. Når jeg får et anfald, bliver min tunge tæt belagt med småsten, som jeg selvfølgelig hurtigt skraber af, men hver gang jeg skraber, kommer der nye sten, der er større end de forrige, og de ender med at være på størrelse med en golfbold. De kommer ud som æg af en tryllekunstners mund. Netop som jeg bliver bange for at den næste sten er så stor, at jeg ikke vil kunne få den over mine læber, stopper det. Den sidste sten gemmer jeg altid, for jeg har en god ven der er geolog og han kan hver gang med sikkerhed fastslå hvor stenene kommer fra. Sidste gang var det en lavasten fra Hawaii.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar